woensdag 1 augustus 2012

het tragische fietstasavontuur (met happy end!)

Laten we beginnen bij het tragische gedeelte van mijn verhaal: Jaloers zijnde op het tasje van de mama, wilde ik ook een fietstas. Weliswaar in het groen, passend bij mijn groene fiets, ahja!

Ik had de keuze uit twee groene toile cireekes die hier nog lagen. Lichtgroen met bollen en groen met sterretjes. Groen met sterretjes vond ik veruit het mooiste, maar daarvan had ik helaas pindakaas net een stukje te kort. Dan maar lichtgroen met bollen (want wachten tot de volgende dag en eerst een stukje groen met sterren bijkopen, daarvoor was ik véél te ongeduldig. typisch...).

Al van in het begin was ik dus niet zeker van de kleurkeuze, maar toch zette ik koppig voort. Met dit als resultaat. Een mooi afgewerkt tasje, ja, dat wel. Maar de kleuren... zucht... niet mijn ding. En al helemaal niet mooi bij het groen van mijn fiets. Bovendien was het tasje wat slappekes... En daar had ik dan 4 uur lang aan zitten prutsen, tot in de laatste uurtjes. Zo'n teleurstelling...


Ik besloot de kwestie te laten rusten tot de volgende dag om dan te beslissen over het lot van het tasje: toch maar gebruiken of terug uit elkaar halen om de rits, slotjes en biais te hergebruiken in een nieuw tasje. Ik weet immers niet waar ge van die dubbele ritsen kunt kopen die vanuit het midden openen (iemand raad??), dus ik moest het met deze ene rits doen...

Helaas voor het tasje bracht de dageraad slecht nieuws. Het werd de volgende avond al gesloopt. Twee uur lang zat ik met spijt in het hart naadjes los te tornen...

Maarrrrr (de happy end zit eraan te komen!)... met hernieuwde moed bracht ik wat verbeteringen aan in mijn patroon en begon ik een nieuw tasje te knippen! Dit keer wél in het groen met sterren, want daarvan had ik intussen een klein stukje extra gehaald (ik ben intussen bijna kind aan huis in de hexagoon :).
En na nog één avondje naarstig stikken was mijn nieuwe tasje klaar. Ditmaal wel helemaal naar mijn smaak! En stevig! En zelfs perfect passend bij mijn picknick/zwem/boodschappentas.




Eind goed, al goed dus. Ik ben een tevreden mens :). Maar o-o-o wat doet het pijn om iets helemaal af te breken waar ge eerst zoveel tijd in hebt gestoken. Volgende keer toch maar iets doordachter te werk gaan.

En nu maar hopen dat we in't weekend weer kunnen gaan fietsen!


Fijne dag nog!

14 opmerkingen:

  1. Het is een super mooie tas geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is dan wel superleuk geworden, ga je vast veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het tasje met de stippen ziet er ook een beetje uit als een kikker. :-) Jammer dat je nu helemaal opnieuw moest beginnen maar het tasje is wel heel leuk geworden. Het wordt vast mooi weer het weekend.

    Groetjes,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vond dat eerste dus echt niet lelijk (ik heb waarschijnlijk weinig smaak) en ik was hier al aan het roepen: IKWILHETIKWILHETIKWILHET
    maar okeeeee, zelfs ik kan zien: dat tweede is 1000 keer schoonder

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond de eerste eigenlijk ook al goed maar nu kijkend naar de tweede tas begrijp ik ook wel dat deze je beter past.........heeeeeeeeeeeel mooi!!! Wou dat ik dat zo kon zeg!

    Wel jammer van het werk van je eerste tasje, ik herken dat probleempje wel...dat is zoooo balen!!!

    Veel fiets plezier!!! enne hou je ogen op de weg (of je mooie omgeving) hè;)
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. amaai weer zo mooi , 'k zou dat ook es moeten durven
    'k heb net nieuwe fietstasse gekocht
    en m'n zadelhoesje vernieuwd , kijk maar es op mijne blog
    ik heb ook een fietstasje maar in t zwart
    'k zal es goed moeten nadenken geloof ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zalig, die tassen en bijpassende zadelhoes!! dat gaat ook lekker fietsen :D

      Verwijderen
  7. Moedig! Maar het tornwerk heeft wel geloond, prachtig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haast en spoed is zelden goed!!! Dat is nog altijd zo hoor! Maar we zijn allemaal gelijk... En dan herdoen... Maar het tweede is inderdaad veeeel mooier. Veel fietsplezier met je mooie zakje...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je gaat met die twee bijpassende tassen toch wel fietsend zwemmen/picknicken/boodschappen doen??

    Heel fris en leuk geworden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo wat moedig om je tas weer uit elkaar te halen, En ik moet zeggen, ik vind de laatste ook een stuk mooier
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind deze ook veel mooier. Blijf het zo'n leuk model vinden.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. weeral zo'n schoontje & chapeau voor uw moed,
    k zou er eindeloos naar kijken maar uit elkaar halen daar moet ge toch *** voor hebben ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...