maandag 20 augustus 2012

Patroon gehaakt uiltje

Dag allemaal!

Ik haakte al meerdere malen kleine uiltjes (en nee, die lijken gelukkig niet op muisjes, voor iedereen die in de war was door mijn vorige post :p) en van verschillende mensen kreeg ik de vraag hoe ik dit doe.



Aangezien 'heel eenvoudig' als antwoord niet echt zinvol is, schreef ik gisterenavond een korte foto-handleiding. Hier kan je hem downloaden (en ook hier!) en afprinten (moest je dat willen). Laat maar weten als er iets niet duidelijk is of als er ergens een fout in zit ofzo hé!

Veel haakplezier en fijne (werk)week!!

36 opmerkingen:

  1. Dit is echt een SUPER duidelijke handleiding! Ik kan haast niet wachten om er mee te beginnen! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er weer leuk uit Inge. Ik ga het zeker proberen om te maken. Volgens mij is het niet zo heel erg moeilijk om te maken. Dank je wel voor het patroontje.

    Groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik heb geen ervaring met het haken van zulke kleine dingetjes, maar dit uiltje ziet er zo leuk uit, dat ik dat misschien wel eens probeer, als ik 5 minuutjes tijd heb of zo ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow ik wou dat ik kon haken, ik vind ze te gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waauw Prachtige uiltjes, je hebt niet stil gezeten zeg, wat een leuke spulletjes heb je na het uitgeven van je fietstassenpatroon gemaakt. SUPER. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze zijn ook al (net als de muisjes) zo schattig! Ik kan echt voor geen meter haken maar wellicht dat ik het eens wil proberen om zo'n lief uiltje te fabriceren. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, zo mooi! Die ga ik vanavond eens proberen! Dat zorgt voor wat afwisseling bij de 190 grannysquares voor mijn plaid! Bedankt voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is gelukt! Ondanks mijn eerder berperkte haakervaring lukte het van de eerste keer, zo duidelijk allemaal! Mijn beide kinderen waren er dol op. Er gaan dus nog vriendjes volgen voor die kleine uil! Bedankt!

      Verwijderen
    2. Juij! Heel leuk dat te horen!! ik heb dan wel een beetje haakervaring, maar geen patroon-schrijfervaring dus vind het toch altijd een klein beetje spannend of andere mensen er aan uit gaan kunnen :). Merci voor je berichtje!

      Verwijderen
  8. Wat een leuk patroontje en wat een superprofessionele handleiding, complimenten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt Inge, de handleiding is superduidelijk. Ik ga me er ook eens aan wagen aan zo'n klein dingetje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk, dankjewel! Ga ik zeker eens proberen te maken, en met zo'n handige handleiding gaat dat zeker lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kom via via toevallig op je blog terecht en zie dit leuke patroontje. Bof ik even!;) Bedankt voor het delen van het patroontje. Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een snoepie! Bedankt voor de uitleg, ga ik zeker proberen! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Inge,

    Dank voor dit superleuke patroontje. Ik heb dit weekend als kadootjes drie uiltjes gehaakt. Ik heb er net een stukje over geschreven op mijn site (het gehaakte sprookjesland) met een verwijzing naar jouw site. Hopelijk oke?

    Hartelijke groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh die is leuk en lief en mooi klein voor aan mijn tas,die ga ik zeker maken!Thanksss,by the way,hoe heb je zo makkelijk dat bestand zo in je blogbericht geplaatst zodat volgers dat kunnen downloaden?

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een superlieve uil!!! Ik wil deze graag voor mijn nichtje maken die onlangs bevallen is en gek van uilen, maar ik krijg hem niet gedownload: service unavailble zegt hij steeds :s Zou je hem ook naar me kunnen sturen op: jolienyark@ziggo.nl?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Inge,

    Zou je het misschien leuk vinden om het patroontje vanaf 1 oktober gratis in onze webshop te plaatsen ? We verzamelen alle leuke Nederlandstalige patroontjes, en daar hoort deze zeker bij ! www.amigurumi-haken.be (kijk even onder patronen)

    Groetjes Team Amigurumi haken.be

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi Inge,
    Gave site heb je!!! Ik wil dit patroontje maken, dus opslaan , maar het lukt niet?
    wat doe ik verkeerd??
    Gr marieke (mariekevanstiphout@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je Marieke! je zou het patroon normaal gezien gewoon moeten kunnen downloaden (dat lukt althans bij mij zonder probleem) via een knop onderaan het document. werkt dit niet bij jou?

      Verwijderen
  18. He inge! Uh nee. kom op een site dat je ergens lid van moet worden? Snap er niks van.... Ik heb net ook eens bij je naaiwerkjes zitten kijken. Tof zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooooh wat zien die uiltjes er schattig uit.

    Ik was meteen heel enthousiast en ben ook snel aan de slag gegaan. Helaas werd die van mij net iets minder (lees: veel minder!) mooi, dan die van jou. Rarara hoe kan dat... ;)
    Ik denk dat ik niet in de wieg gelegd ben voor dat mini gepriegel of zo ;)
    Of ik moet er juist meer mee gaan oefenen (ik vond bij mij het kopje niet zo mooi gelukt, waardoor ik er zelf niet echt een uiltje in zag hihi).

    Je hebt trouwens een supertoffe blog. Ik ga zeker nog wat andere tutorials van je uitproberen. Bedankt voor het delen!

    http://ranjameteenrietje.blogspot.nl/2012/11/gehaakte-uiltjes.html

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ook hier lukt het downloaden niet echt, ik kom dan op scribd.com uit en wanneer ik het daar aanklik moet je blijkbaar eerst inloggen op facebook om het te kunnen downloaden. En ik heb geen facebook, want ik begrijp daar geen barst van, sniksnik. Is er een andere eenvoudigere methode om het te kunnen afprinten ? Als ik het rechtstreeks uit je blogberichtje probeer te copiëren en in een Word-bestandje wil zetten, komt er grote en onleesbare tekst op....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. aiaiai toch, dat kunnen we zo niet laten dan :). stuur me even een mailtje (badfan_inge@yahoo.co.uk) dan stuur ik je de pdf even door!

      Verwijderen
  21. Inge, dankjewel voor het pdf-bestand. Ik heb dadelijk zo'n uiltje gemaakt. Ik heb ook met haaknaald 3 gewerkt, maar geen Catania, wel een andere soort katoen zonder wikkel ;)
    Bij jou zijn ze blijkbaar ongeveer 6 cm, terwijl het uiltje bij mij amper 3,5 cm is. Maar ook wel superschattig ! Ik heb het gebruikt om aan het verjaardagstasje van een klasgenootje van zoonlief te hangen met als gevolg dat de kroost stikjaloers was en prompt hun lievelingskleuren meedeelden met het dringende verzoek om zo snel mogelijk ook zo'n lief ienemieneuiltje voor hen te haken. Dat zal dus seriewerk worden ;)
    Ik heb er enkele fotootjes van gemaakt maar moet nu nog uitdokteren hoe ik die moet opslaan om naar jou te kunnen mailen...
    In ieder geval, heel hartelijk dank voor het patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. fijn dat het gelukt is! de uiltjes die ik met catania maak zijn ook eerder 4 dan 6 cm, maar ik heb er veel gemaakt uit iets dikker garen en die werden ongeveer 6cm. in elk geval nog veel plezier met je seriewerk ;) groetjes

      Verwijderen
    2. wat grappig om te lezen. Ik heb vorige winter een hele serie van deze uiltjes gemaakt in allerlei kleuren. Deze hing ik oa ook aan kadootjes voor vriendjes/vriendinnetjes van mijn kids en het is altijd een groot succes. Iedereen wil er eentje hebben!

      Verwijderen
  22. Bedankt voor dit super leuke patroon. Je hebt hem duidelijk beschreven. Super!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel hartelijk bedankt voor het patroon vind de uiltjes super, ga ze snel maken

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bedankt voor het patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo een vraagje. Ik heb zeer beperkte haakervaring. Wat is de magische ring ? En wat zijn gewoon steken ? Ik dacht dat dit lossen waren maar dat klopt niet denk ik ?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Blij het patroontje hier weer te vinden. Heb er vorig jaar heel veel gehaakt maar was het patroontje kwijt!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...