zondag 16 september 2012

portemonneetjes

Een tijdje geleden maakte het vriendje zelf zijn eigen portemonnee. Ik blogde er hier al over. Hij koos toen zelf zijn stofjes, stikte alles heel precies in elkaar en maakt er sindsdien elke dag gebruik van. Het portemonneetje heeft echt het perfect formaat: voldoende groot voor een rijbewijs en toch klein genoeg om niet in de weg te zitten in een broekzak.
 
Toen ik een tijdje terug met een heel mooi petit pan toile ciréeke thuiskwam en dit omvormde tot een stijvolle, mannelijke toiletzak, begon bij het vriendje een nieuw plan te groeien. Een plan dat me gisterenavond uit de doeken werd gedaan en dat ik deze voormiddag uitwerkte.
 


Op het flapje flockte ik een pootafdruk van een wolf. Dat hoorde niet bij het originele plan, maar valt hopelijk in de smaak. Toen we deze zomer in Yellowstone waren, hebben we immers het geluk gehad om 6 wolven te zien (na uren vergeefs spotten ;)) waarvan eentje zelfs vrij dichtbij. Een ervaring die we allebei vermoedelijk nooit meer gaan vergeten, zo speciaal. Daar moet dit pootje dus aan herinneren...

En omdat ik toch bezig was en ik mama nog wat geld moet van onze Noorwegen-reis, besloot ik voor haar ook een exemplaartje te maken om dat geld leuk in te verpakken. Weliswaar in de gekende kleurtjes ;).

En nu opruimen en de fiets op, even genieten van het lekkere weertje!

Fijne zondag nog!

15 opmerkingen:

  1. Heel mooie portomonneetjes!
    Geniet van je fietstochtje en het weer, hier is het helaas niet zo lekker buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kun je dat toch goed, je maakt zo veel moois. Je moeder zal zeker blij zijn met het mooie exemplaar, en die met de wolf poot er op is ook prachtig

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. alweer prachtig gemaakt! jij bent een echt supertalent!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er inderdaad erg leuk uit! En fijn dat de wederhelft ook zo'n leuke plannetjes en ideetjes heeft voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk! En wat mooi dat je wolven in het wild gezien hebt, en dan ook nog ene van vrij dichtbij (bennietjaloers,bennietjaloers)

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yellowstone en Noorwegen, dat klinkt als natuurliefhebbers. Onze vakanties lijken op elkaar :)
    Trouwens, heeft uw machine geen probleem met toile ciree? Na mijn eerste ervaring laat ik het toch maar eventjes in de kast liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha, ja, wie graag naar Scandinavië trekt doet ongetwijfeld ook wel eens ooit de natuurparken van Noord-Amerika hé :).
    Mijn machine heeft inderdaad wel wat last met toile ciree, dus daarom probeer ik altijd van de achterkant te stikken ofwel zorg ik dat er een bieske over zit en als het niet anders kan, stik ik een stukske papier mee. en als al die opties niet kunnen, dan vloek ik eens stevig en leg ik het aan de kant :).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vriendje heeft leuke plannen, en weeral een geslaagde uitwerking ervan! Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hallo,

    kan ik het portemonnee met de hondenpoot erop kopen?

    alvast bedankt Maaike!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi,
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een patroon om zelf een portemonneetje te maken, ka je mij laten weten waar je dit gevonden hebt?
    Alvast bedankt!
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Els, dit is een zelf getekend patroon bestaande uit een aantal rechthoeken. Gewoon zelf afgemeten hoe groot het moest zijn en aan de slag gegaan. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daar vreesde ik al voor. ;-)
    Dan zal ik mij daar toch ook maar eens aan wagen zeker. Ben nog niet zo lang aan het naaien en geb hier een beetje schrik voor. Zal de sprong dan toch ook maar eens wqgen.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...