zaterdag 1 september 2012

winnaar(s?) give-away!

Dag iedereen!

Het is 1 september en dus de bekendmaking van mijn fietstas-give-away!! Jullie reageerden weer massaal waarvoor superveel dank! De opdracht was ditmaal niet zomaar reageren op mijn berichtje, maar wel een goede reden geven waarom jij een fietstas moet winnen. Ongelooflijk hoeveel goede redenen jullie wisten te geven! Jullie enthousiasme maakte het quasi-onmogelijk voor ons om te beslissen wie nu de allerbeste reden had :).

Gisterenavond drukte ik al jullie boodschappen af. Maar liefst 15 pagina's vol goeie redenen rolden uit onze printer. Medejurylid het vriendje kreeg het op slag warm bij de gedachte al die bladzijden te moeten lezen. En er nog ééntje uit te moeten pikken ook! De spelregels werden dus lichtjes bijgestuurd. Ik heb al jullie berichtjes grondig gelezen, herlezen en afgewogen. Op deze manier selecteerde ik 12 kandidaten die mij met hun berichtje het meest verrast/ontroerd/geraakt hadden. Uit deze 12 zou het vriendje deze ochtend één winnaar kiezen. En zo geschiedde....

De 12 potentiële winnaars die ik gisterenavond laat selecteerde waren:

Poppie
Jokiedebeer
de Bakmadam!
Katrien
Sandy
Eef Van Melckebeke
Yonesca
CreativEls
Nele deltour
creaties and stuff by jenneke
Matilda
mandarien

Deze ochtend zette het vriendje een goei tas koffie en installeerde hij zich aan de keukentafel met deze 12 berichtjes. Ik maakte ondertussen tiramusu voor een brunch waar ik morgen heen ga en luisterde stilletjes naar zijn reacties. Bij sommige berichtjes lachte het vriendje hartelijk, bij andere steeg een enigszins ontroerd 'ooh' op. Ik had dus een goede selectie gemaakt ;).

Na ongeveer een kwartiertje lezen en herlezen kwam hij uit bij het volgende dillemma, kiezen tussen deze twee boodschappen.
 
Ja, ik wil hem ook wel winnen voor mijn dochter van 10 die zo voorbeeldig geen nieuwe fiets vroeg maar een derdehandsfiets toen ze haar vorige fiets weer ontgroeid was. Ze is nu een 'jasje' aan het haken voor haar fiets om hem een beetje op te fleuren. Ik maakte alvast een zadelhoesje in tafelzeil voor haar en we draaiden een bloemenkrans rond haar stuur. Hij ziet er al stukken beter uit maar zo'n fietstasje zou het verschil nog maken. Ze vindt hel veel cooler dan al de nieuwe fietsen die rondom haar hoewel ze soms onzeker wordt wanneer een leeftijdsgenootje er een opmerking over haar oude fiets geeft. Maar haar recycleergedrag verdient een dikke aanmoediging, vinden wij. Apetrots zijn we, op onze dochter met haar heel eigen fiets.

Groetjes en nogmaals 3 hoeraatjes voor je prachtige fietstassen en de tutorial!
Katrien
 
 
‘k Zal ’t zinge, Inge.
Denk maar aan het liedje ‘Vlaanderen boven’ en brul maar mee met de volgende tekst : (‘t is wel een strofe meer)
Inge Snuffel boven
Waar de haaknaald ronddraait
de naaimachine nooit stilstaat
’t is waar je Inge vindt
Ze maakt zo uit het niets
een coole tas voor de fiets
met een superleuke print
Die tas met zo’n rits
vind ik superblits
Ik wil ze heel erg graag bij mij
En met grote trom
fiets ik een toertje om
Wat voel ik me toch blij

Inge Snuffel bo-o-ven
Oh, wat wil ik haar loven
Maakt van alles uit wol en stof
En dat vind ik o zo tof
Kom met de glimlach naar bui-ui-ten
met bollen, strepen of ruiten
alles wat je maar wou
ze haakt of naait het voor jou (ou-ou-ou-ou)

Ze is heel creatief
en haar werkjes zo lief
een uil of muis tovert ze meteen
Ze zet ze prompt op haar blog
wat genieten we toch
de kleuren passen mooi bijeen
En geeft ze een feest
vrienden om ter meest
dan maakt ze tiramisu
natuurlijk met kaas
maar ook met speculaas
dat wordt ze echt niet moe

Inge Snuffel bo-o-ven
Ja we willen haar loven
zoveel gezelligheid
zoveel creativiteit
Kom haak nog een sjaal of muts
voor een of and’re duts
Met zo’n give-away
zijn we heel tevree (ee-ee-ee-ee)

Wie wil niet graag een pakje
met een knuffel of zakje
en een mooie kaart eraan vast
een apart placematje
voor je hond of je katje
vinden we ook heel gepast
Een lieve tekenset
is zo ineengezet
’t maakt haar petekindje blij
Want als hij verjaart
is het de moeite waard
ook de potloden zitten erbij

Inge Snuffel bo-o-ven
Ja we willen haar loven
om al die leuke kleu-eu-ren
waar wij van opfleu-eu-ren
Maak nog vlug een cadeau
Je fikst dat toch zozo
En heb j’een nieuw idee
deel het ons dan mee (ee ee ee ee)

Een fietstas in de dop
lieveheersbeestjes erop
wie wil dat nu niet (-- wie wil dat nu niet)
ze dart’len in het gras
in ’t hooi of in het vlas
misschien wel in het riet
Inge Snuffel bo-o-ven
Ja wat wil ik haar loven
ze maakt een mooi cadeau
‘k wil hem op mijne velo
‘k Wil zo graag wi – i – nnen
dan ga ik voor haar zingen
en breng ik een pakje mee
met nog een give-away (ay-ay-ay-ay)
 
De keuze viel uiteindelijk op........
 
 
Mandarien!
 
Het eindoordeel van het vriendje was: deze blog gaat over creativiteit en wanneer een fietstas zoveel creativiteit stimuleert in een persoon, dan verdient die persoon zonder twijfel een geschenkje. Dus, Mandarien: proficiat!! Ik vertrek dinsdag op reis voor 10 dagen, maar als je me voor maandag je adres kunt doormailen (badfan_inge@yahoo.co.uk) dan probeer ik het maandag nog op de post te doen. En anders krijg je het gegarandeerd opgestuurd zodra ik terug ben van vakantie.
 
Maaaarrrrrr.... omdat we het recycleergedrag van het dochtertje van Katrien zo bewonderenswaardig vinden, besloten we dat ook zij een cadeautje verdient. Dan wel geen fietstas, maar iets anders. Een verrassinkje. Dus: Katrien, als ook jij me je adres doorstuurt komt er binnenkort een cadeautje naar je toe! Of ik dat nog voor dinsdag klaar ga krijgen, kan ik niet beloven, maar het gaat komen, dat staat vast!
 
 
Liefs en héél fel bedankt voor al jullie lieve berichtjes!
Inge
 

14 opmerkingen:

  1. ja wadde zeg! het vriendje moest een moeilijke beslissing nemen
    ik vond het lied ook het winnen waard, maar ben toch heeeeel blij dat dochtertje katrien ook iets gaat krijgen :)
    @katrien: laat eens zien hoe jouw dochter (10 jaar zeg!!!) haar fiets heeft versierd, ik vind dat echt wel knap
    en dat kind kweekt karakter als ze nu al bewust niet meeloopt met den hoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik las en scrolde en mijn hard deed een sprongetje toen ik mijn naam op de tweede plaats zag staan, en toen ik verder scrolde zag ik nog meerdere namen en zag nog meerdere namen, Ik was dus wel door de eerste selectie maar kwam niet in de finale helaas. Maar de Winnaars....... van harte gefeliciteerd.

    En Inge bedankt voor het ter beschikking stellen van de PRACHTIGE tas.

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wowww winnaars van harte gefeliessss hoor !! alhoewel ik me dat ook hier voel, wat een eer om mijn naam in die rij van 12 te mogen lezen

    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd aan de winnaar. Ik ben ook al blij met de nominatie en zal dan zelf eens aan de slag moeten om zo'n supercoole fietstas te hebben voor de dochter, dankzij jouw tutorial. Nogmaals dank daarvoor.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, zo'n mooie liedtekst is een terechte winnaar! Heel veel plezier met de mooie fietstas, proficiat!
    @Inge: Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hé, gefeliciteerd aan de winnaars! Ik ben zelf toch ook al een beetje trots op mijn eervolle vermelding bij de laatste 12 :-)

    Hele fijne vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Joepie! Die 10-jarige is mijn nichtje en die derdehandsfiets komt van mijn dochter en is volgens mij al bijna antiek! Proficiat!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd dames met jullie terecht verdiende prijs!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat was ik aangenaam verrast toen ik thuiskwam van mijn fietstochtje ! Heel heel erg bedankt ! Ik ben zo superblij met deze prachtige fietstas.
    Dat liedje was een plotse ingeving en begon met een paar zinnetjes om er dan beetje bij beetje verder op te borduren.
    Niet alleen je fietstas werkte inspirerend, maar heel je blog die ik ontzettend tof vind.

    En dan … zou ik, 'zou ik niet' (eeuwige twijfelaar) … allez, toch maar …
    Ik zal jouw tas koesteren en die fietstochtjes zullen nu zeker nog veel leuker worden.
    Ook een dikke proficiat aan die knappe 10-jarige meid die de 'pimpkriebels' al aardig te pakken heeft ! Hoedje af.

    Nog es bedankt en veel plezier op reis !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waw! Jeej! Joepie!! Woopie!! Supertof dat je voor mijn dochter nóg wat wil doen! Ze zal zooo trots zijn... ik ook :-)
    Heeeel erg hard bedankt!!!
    Fijne reis!!!

    @Mandarien: dikke proficiat! Het lied is fantastisch! Veel fietsplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook ik was super aangenaam verrast om in de top 12 terecht te komen. Alleen daar word ik al blij van. Maar Inge, ik ben zelf al aan de slag gegaan. Na poging 1 (waarin ik leerde wat ik beter moest doen bij poging 2) kwam poging 2. Dolblij met mijn toch wel behoorlijke resultaat!! Nadat hij al enkele dagen op de kast stond, (te wachten om cadeau te doen aan schoonmoeder met de nieuwe fiets) merkte ik plots dat ik de achterkant er ondersteboven ingezet had. Waarschijnlijk in al mijn enthousiasme gebeurd. Wanneer ik de moed heb om alles los te maken en hem opnieuw terug aan elkaar te zetten, zal ik je zeker eens een foto sturen.
    Op naar een volgende project.. Je handtasje misschien.. ;)
    Bedankt om wie je bent!

    Ah ja, voor ik het vergeet een super fijne vakantie en ook van mij een dikke proficiat aan de winnaars!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooooh, Nele, wat vreselijk!! Veel goeie moed om alles terug uit elkaar te halen :s pfff... Maar wel leuk te horen dat de handleiding dus min of meer duidelijk was! liefs, inge

      Verwijderen
  12. Proficiat aan de winnaars!!!
    lieve groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...