zondag 30 december 2012

Roodkapje

Ik heb het wel voor roodkapje. Geen idee waarom precies, maar de wolf, het bos en dat rode kapje hebben er ongetwijfeld iets mee te maken. De laatste dagen heb ik dan ook een paar Roodkapje-geïnspireerde dingetjes gemaakt. Gewoon, omdat ik er zin in had :).
 
Om te beginnen haakte ik een roodkapje-popje naar dit patroon dat ik op Pinterest gezien had. Gewoonlijk zijn de popjes die ik haak kleiner, dus het viel me wel wat tegen dat er zoveel haakwerk in kroop. Ik ben precies meer fan van het ineen steken dan van het haken zelf, zo blijkt :). Het wolfje komt er niettemin een van de komende dagen aan, want ik vind het een superschattig duo!
 



En ik ging ook weer aan de slag met mijn porseleinstift, met dit als resultaat: een thee-tas om na de vakantie mee werken te nemen! Het idee is een beetje gestolen uit mijn Secret Santa pakketje waarover ik enkele dagen geleden blogde. Bedankt voor de inspiratie dus!! :D


Tot zo ver! Misschien waren dit wel mijn laatste knutsel-dingen van dit jaar, wie weet... :)

Fijne zondag!

28 opmerkingen:

  1. Wat een schatje! Goed gelukt hoor!
    Fijne zondag!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk ! Ik ben ook fan van Roodkapje. Het poppetje is heel schattig en de mokken vind ik ook heel tof.
    Ben benieuwd naar het gehaal samen met de gehaakte wolf.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh hoe plezant & Roodkapke s een heel intrigerend persoon, da's waar!
    we wensen je alvast een super 2013 & veel knutselplezier!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Graag gedaan! Leuk dat ik je inspireer :D
    Een prettig eindejaar nog voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig, die beker! Daar zou ik maar goed over waken, daar wil iedereen toch thee uit drinken? ;-)
    Ook het poppetje is super schattig! Dank je wel voor de link!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig goed gelukt! En wat kan jij mooi tekenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel er leuk, en wat heb je dat mooi getekend.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. schattig dat gehaakte roodkapje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een lief roodkapje

    en wat een mooie tekingen op je mok

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supermooi! Roodkapje is mijn favoriete sprookjesfiguur, dus er zal hier één van de komende dagen ook wel eentje ontstaan, maar eerst om nieuw haakgaren. :)

    Jij haakt echt prachtige dingen! Ben al benieuwd naar het wolfje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk zeg. Ze is goed gelukt hoor. En die mokken zijn ook zo grappig. Porseleinstiften, ken ik niet maar ga ik zeker even op googlen. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk!Ik wens je een gelukkig,gezond en creatief 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel geslaagde tassen! Porseleinstiften staan al een tijdje op mijn verlanglijstje, lijkt me leuk om een paar saaie tassen op te vrolijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat poppetje is weer super! Ik vind het haken leuker het ineensteken. Ik heb al maanden geleden een porseleinstift gekocht maar kdurf er niet aan beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw deze bekers zijn ook alweer zo mooi, en roodkapje ook natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben zo verzot op je haaksels! En dat roodkapje, weer prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een ontzettend leuk en mooi werk maak je Inge!
    Mag ik je voor het nieuwe jaar uitnodigen om eens op mijn blog te komen kijken en misschien wil je deze dan wel volgen.
    http://owlybreienhaakwerk.blogspot.nl/
    Misschien tot ziens en een fantastisch 2013!
    Groet, Tineke Tode

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Superleuk dat roodkapje. Misschien kunnen we een deal sluiten: ik haak de onderdelen en jij zet het in elkaar :-) Wat heb ik een hekel aan het in elkaar steken van die dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zeer mooi getekend! Jij hebt werkelijk voor alles talent hè!

    http://sarahmamzilla.blogspot.be/?m=0

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een snoezig roodkapje... De kopjes zijn ook al zo mooi.

    Prettig eindejaar en een creatief 2013!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hoe schattig, dat roodkapje!!!
    en amai, die koppen zijn echt wel de max!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...