zondag 9 juni 2013

avondje ardennen...

Gisterenavond trokken het vriendje en ik naar de Ardennen voor een speciale missie. We waren er zelfs een beetje zenuwachtig door :).

Wat we daar gingen doen? Dassen spotten! Nog nooit zagen we dit schuwe dier in het echt. Ja, wel eens een dood exemplaar naast de autostrade, maar dat telt niet, vind ik. De verwachtingen waren dus hoog gespannen!

Onder leiding van een gids namen we met nog 13 andere mensen plaats in een observatiehut die met dank aan het warme weer meer leek op een zweethut. Na een klein uurtje muisstil zitten wachten (lastig, met zo'n warmte en zoveel mensen :), gaf de gids het verlossende teken: een vrouwtjesdas was uit haar burcht gekomen en kwam onze richting uit. Schitterend! Gedurende 20 minuten liep ze rond in de observatiezone. Wat een schouwspel!


Voilà, en dat is meteen de reden waarom ik niet veel creatiefs gedaan heb dit weekend :).
Hopelijk was jullie weekend ook de moeite!

Fijn begin van de werkweek morgen!
x

10 opmerkingen:

  1. ooh wat leuk, ik heb ook nog nooit een das gezien, zelfs geen dode (gelukkig maar voor dat laatste!), wat een leuke manier om je weekend te spenderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof dat vrouwtje das uit haar burcht kwam ! Dat moeten bijzonder fijne momenten geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Adembenemend hé zo een moment, al merk ik dat niet iedereen mijn enthousiasme deelt rond het observeren en wachten op Le moment suprême :)
    Een das is nog niet gelukt, die zitten hier ook niet , een boommarter wel, ik snap dus helemaal je blijdschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Dat was het wachten wel waard! Waar in de Ardennen was dit? Ik heb daar zómers lang gewerkt en kwam (vooral vroeg in de ochtend of 's avonds) regelmatig wild tegen... Haha! Heimwee?
    Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een eindje van de Baraque Fraiture, in de buurt van een onooglijk klein dorpje waarvan ik de naam alweer vergeten ben haha :).

      Verwijderen
    2. Ah, zo te zien op Google maps is dat in het Noorden van de Ardennen; ik zat altijd in het Zuiden =) En vandaag alweer bevers op je blog; je wordt maar verwend meid! Geniet ervan...

      Verwijderen
  5. Interessant om die beesten eens in het echt te zien! Dat is zeker de moeite van het wachten waard :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi op foto gevangen ook! Ha, heb dat ook wel eens gezien, vanuit een bankje hoog in een boom gespijkerd. En ik had bronchitis, dan is 1,5 uur niet hoesten ook erg lastig...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...